Active lifestyleamusement2apartment2Architecturearrow-downPage 1Group 3arrow22arrow2arrow2bike2blocks2bus2cafecalendar2check2close2collapse2CollapseCommon facilitiesGroup 2CloseGood SVG BlackOK SVG BlackPoor SVG BlackVery good SVG BlackVery poor SVG Blackamusement2Culture EntertainmentShapedocument2document_blankdoublearrowarrow2arrow2arrow22Eat Drinkemail2expand2external_link2Family friendlyfavourite2filter2Getting thereGreen solutionsgrocery_store2grocerystoreShapeHealthcareholiday_cottage2Shapehospital2house2pin_distanceicon-unit-v2like2list2Local servicesbonava logotype primarybonava logotype secondarybonava logotype_symbolMap-pinminus2minus2mobile2parkNature activitiesnature_trails2Neighbourhood storyclose - kopiaparking2pdf2plot2plus2Group 2external_link2preschool2restaurant2row_house2schools2Schoolssearch2semi_detached2settings2Shoppinglocal_services2Social lifestyleSpecial featuregymtapGroup 2tube2user2

Happy Quest

Happy Quest – nøkkelen til nabolagslykke

I Bonava jobber vi for å skape lykkelige nabolag hvor beboerne har høy livskvalitet. For å forsikre dette trenger vi å forstå hva nabolagslykke er for forskjellige mennesker i forskjellige land.

Vi gjennomførte en unik sprørreundersøkelse med et representativt utvalg av befolkningen i Bonava’s åtte marked; Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St. Petersburg, Estland og Latvia. Totalt deltok 8000 personer i undersøkelsen.

Lykke indeks – måler og sammenligner lykke over tid og mellom områder

Lykke indeksen er definisjonen av nabolagslykke, som gjør det mulig å måle og sammenligne nabolagslykken. Indeksen er etablert av Bonava og statisktisk validert i åtte marked.

Alle markedene viser at nabolagslykken er høy i 2017, men en gjennomsnittlig poengsum på 72 poeng. Svenskene er mest fornøyd med sine nabolag med en poengsum på 79. St. Petersburg og Esland er mindre fornøyd og fikk en lavere poengsum enn de andre markedene.

Lykke indeksen per marked, gjennomsnittlig 72.

Lykke indeksen per marked, gjennomsnittlig 72

Lignende pådrivere i de forskjellige markedene

Det er mange ting som kan blir gjort for å øke nabolagslykken. Det mest grunnleggende behovet er å følge seg trygg. Dette ble vurdert som viktig av 81% av deltakerne.

Det grunnleggende behovet å føle seg trygg ble vurdert som viktig av 81% av deltakerne.

I alle markedene var tilrettelegging for en aktiv livsstil viktig. For eksempel; et nærområde hvor det er enkelt å komme seg rundt til fots eller med sykkel (66%), hverdagsforenkling (58%) og et nabolag som støtter en sunn livsstil (58%).

Kjennskap til nabolaget (57%) og kjennskap til menneskene og naboer i området (41%) var også en viktig faktor i alle markedene.

Å komme seg rundt til fots eller med sykkel var vurdert som viktig av 66%

Hverdagsforenkling var vurdert som viktig av 58%

Et nabolag som støtter en aktiv livsstil var vurdert som viktig av 58%

Ønsker du mer informasjon om undersøkelsen?

Bonava vil fortsette og utforske nabolagslykke for å forsikre oss om at vi skaper lykkelige nabolag hvor våre kunder kan ha høyest mulig livskvalitet.

Du er velkommen til å ta kontakt om du ønsker å vite mer om vår Happy Quest.

Kontakt:
Dorte Andersen, Head of customer insights, Bonava Norge.
Dorte.andersen@bonava.com